Herstructureren van een facilitaire dienstverlening bij een lokale overheidsorganisatie

Herstructureren van een facilitaire dienstverlening bij een lokale overheidsorganisatie

1 januari 2020

Bij een lokale overheidsorganisatie hebben wij geadviseerd over het herstructureren van de facilitaire dienstverlening. Het advies richtte zich op het toekomstbestendig organiseren van het facilitaire team en het optimaliseren van processen.

Belangrijkste onderdelen

Anticiperen op personele uitstroom en zorgen voor duurzame inzetbaarheid van medewerkers binnen bestaande functieprofielen en de gemeentelijke visie.

Een uitgebreide inventarisatie van facilitaire processen zoals gebouwenbeheer en postverwerking. Het advies bevatte verbeteringen met technologie en nieuwe werkmethoden, inclusief uitbreiding van het FMIS-systeem TOPdesk met facilitaire modules voor reserveringen, bezoekersregistratie en meldingen.

Onze facilitaire professionals brachten brede facilitaire expertise in, gericht op duurzame oplossingen en praktijkgerichte adviezen. Dit resulteerde in een toekomstbestendige dienstverlening en een solide basis voor verdere groei.