Interim management en ondersteuning

Bij FCLTR begrijpen we dat er momenten zijn waarop jouw facilitaire organisatie extra ondersteuning nodig heeft.

Herken je jezelf in een van de volgende situaties?

Sta je voor een piekdrukte en heb je behoefte aan extra facilitaire coördinatoren om de dagelijkse werkzaamheden soepel te laten verlopen?
Sta je voor de uitdaging om jouw bedrijf te herhuisvesten en wil je zorgen voor een soepele overgang voor alle medewerkers?
Ben je verantwoordelijk voor een specifiek project en zoek je naar deskundige ondersteuning om dit projectsuccesvol af te ronden?
Heb je behoefte aan tijdelijke vervanging tijdens zwangerschap of ziekte binnen jouw facilitaire team?

Onze professionele en ervaren facilitaire professionals zijn beschikbaar om jouw organisatie te versterken.

Onze diensten

Interim management: Onze facilitaire projectmanagers zijn inzetbaar voor interim management binnen verschillende vraagstukken en projecten. Van facility en inkoop tot de implementatie van (hybride) werkplekconcepten, wij zorgen ervoor dat jouw missende capaciteit effectief wordt ingevuld met onze kennis en kunde.
Interim coördinatie: Wij beschikken over een team van facilitaire coördinatoren die jouw organisatie op interim basis of als onderdeel van een projectteam ondersteunen. Denk hierbij aan dagelijkse coördinatie van facilitaire werkzaamheden, aansturen van facilitaire medewerkers, coördinatie leveranciersmanagement en uitvoeren van contractmanagement.

Onze aanpak

Zowel bij versterking van een projectteam als bij een tijdelijke invulling van een functie, kijken wij welke kwaliteit en specialisme nodig is in jouw organisatie voor de meest effectieve ondersteuning. De facilitaire projectmanager of coördinator die het beste in dit plaatje past, zetten wij vervolgens flexibel in als interim manager of coördinator.

Klantcasussen

Project: Tijdelijke ondersteuning bij een onderwijsinstelling

Een onderwijsinstelling had interim ondersteuning nodig, waarbij zij tijdelijk iemand zochten die als facilitair coördinator en projectcoördinator kon functioneren voor een aantal opdrachten. 

Als facilitair coördinator werd op deze manier één van onze facilitaire professionals verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het facilitaire team (conciërges, receptie, catering). Haar taken waren onder andere inkoop, organisatie van evenementen (zoals open dagen en reünies) en het oplossen van technische en operationele problemen.

foto Tijdelijke ondersteuning bij een onderwijsinstelling
Project: Tijdelijke ondersteuning bij een gemeente

In de zomer van 2024 werkte één van onze facilitaire professionals als facilitair coördinator bij een gemeente. Ze begon met het coördineren van onderhoudswerkzaamheden en het oplossen van diverse facilitaire vraagstukken. Al snel groeide ze in haar rol en nam ze de verantwoordelijkheid op zich voor interne verbouwingen en verhuizingen, waarbij ze de communicatie tussen verschillende stakeholders in goede banen leidde.

foto Tijdelijke ondersteuning bij een gemeente